Ambalaža za prehrambene proizvode

U prvoj polovici 20. stoljeća proizvođači kavovine, čaja i kave upotrebljavali su za pakiranje kvalitetnu metalnu ambalažu. Svoje su proizvode promovirali dizajnom kutija s prepoznatljivim logotipovima brendova koje su koristili i u reklamnim kampanjama. 

Najveća hrvatska tvornica Franck prerađivala je cikoriju u različite vrste kavovina s dodatkom žitarica za pripremu napitaka koji mirisom i okusom podsjećaju na kavu.  

Franck 1960. godine započinje s proizvodnjom kave. Kava se pakira u limene kutije, a potom u vrećice od višeslojnoga materijala i u staklenke s plastičnim poklopcem. Za dizajn ambalaže i promotivnih materijala zaslužni su dizajneri koji su surađivali s Ozehom, jednom od prvih i najvećih oglašivačkih agencija u Hrvatskoj i bivšoj Jugoslaviji, koja je djelovala od 1945. do sredine 90-ih godina 20. stoljeća. Osim kave Ozeha je 50-ih i 60-ih godina najviše oglašavala Franckove kavovine Divka i vrlo popularni brend Kneipp. 

Najstarija ambalaža za mlijeko u Hrvatskoj bile su metalne kante, željezne, pokositrene i  aluminijske, u kojima se mlijeko isporučivalo kupcima. Staklene boce od 1 litre u kojima je mlijeko bilo bolje zaštićeno postale su redovita ambalaža za pasterizirano mlijeko u većim gradovima od 1952. godine. Doba trajnoga mlijeka započinje 1963. godine njegovim pakiranjem u Tetra Pak ambalažu. Prva takva linija za pakiranje postavljena je u Dukatu.

Ostale kategorije ambalaže