Početci proizvodnje sredstava za čišćenje vezani su za obrtničke radionice i manje tvornice za izradu sapuna s kraja 19. i početka 20. stoljeća. U tvornicama se između dvaju ratova proizvode toaletni sapuni, sapuni za pranje i sapunski prašci. Oko 1930. stvaraju se prve robne marke sredstava za čišćenje, od kojih su neke i danas prisutne. Sapunski prašci pakiraju se u ekonomičnu ambalažu, u kartonske kutijice karakterističnih boja. Prepoznatljivi elementi uspješnoga dizajna ambalaže za vodeće marke, primjerice Schichtov Radion i Vim, desetljećima se nisu mijenjali. Najznačajniji proizvođači deterdženata i sredstava za pranje u kućanstvu u Hrvatskoj između dvaju svjetskih ratova, zahvaljujući bogatim reklamnim kampanjama, razvijaju svoju marketinšku djelatnost.
U Zagrebu se u međuratno vrijeme proizvode kemijski proizvodi za kućanstvo kao što su raznovrsna laštila, ljepila i čistila, svijeće te impregnacija za obuću.
U poratnome se razdoblju zbog neimaštine kao ambalaža za tekuća sredstva za čišćenje koriste i stare vinske i pivske boce na kojima se mijenjaju etikete.
Tijekom 50-ih godina razvijeni su novi proizvodi – sintetski prašci za rublje (Plavi Radion), čija je ambalaža moderno i atraktivno dizajnirana.