Ambalaža za duhanske proizvode

Organizirana preradba duhana u Zagrebu započinje početkom 19. stoljeća osnutkom manufakture za proizvodnju cigareta i duhana. 

Nakon uspostave državnoga monopola na uzgoj i preradbu duhana pokrenuta je industrijska proizvodnja. Godine 1870. osnovana je Tvornica duhana Zagreb, koja je bila u državnome vlasništvu.

Duhanski proizvodi nisu se reklamirali sve do sredine 20. stoljeća. Kutije cigareta jedini su promotivni alat koji tvornice imaju na raspolaganju. One služe kao prepoznatljivo sredstvo proizvoda; izražavaju kvalitetu, marku i ime proizvođača. Na ambalaži cigareta iščitavaju se povijesne i političke promjene u Hrvatskoj u prvoj polovici 20. stoljeća. 

Hrvatski brendovi 50-ih i 60-ih godina nazvani su prema imenima hrvatskih gradova, rijeka ili planina. U to vrijeme promidžbene poruke za duhanske proizvode objavljivale su se na televiziji i u časopisima. 

U današnje vrijeme ambalaža služi za komunikaciju između proizvođača i potrošača i važan je dio marketinga duhanske industrije.

Ostale kategorije ambalaže