Ambalaža za kozmetičke proizvode

Ambalaža upravo u kozmetici ima veliko značenje. Kod lansiranja nekoga parfema ili kreme vrlo je važno da bočica ili kutija bude atraktivno i privlačno oblikovana. 

Kozmetička industrija pojavila se u Hrvatskoj tek nakon Prvoga svjetskog rata, i to zbog neimaštine i zabrane uvoza luksuzne robe u poratno vrijeme. Porastom domaćega kapitala početkom 30-ih godina 20. stoljeća uspostavlja se trgovina s inozemstvom, pa se u Zagrebu otvaraju specijalizirane parfumerije u kojima se mogu kupiti proizvodi svih svjetski renomiranih tvrtki. Jedna od takvih trgovina bila je Omnia u Gundulićevoj ulici 8, koja je 1934. godine izdala Katalog parfumerijskih, kozmetičkih, higijenskih i kućnih potrepština s reklamama za gotovo sve renomirane parfumerijske kuće od Cotyja do Bourjoisa i Wortha.

Istodobno mogu se u trgovačkim kućama kupiti i svakodnevni preparati za široku potrošnju kao što su Nivea i Elida. Elidu je 50-ih godina 20. st. preuzela osječka Saponia, a najstarija zagrebačka tvornica kozmetičkih proizvoda Neva preuzela je licencu za Beiersdorfovu Niveu. Neva u skromnoj ambalaži 50-ih godina lansira svoje kreme i kolonjske vode za osiromašeno hrvatsko stanovništvo, a krajem  70-ih uključuje se u Plivin proizvodni program. 

Pliva je potkraj 60-ih počela proizvoditi vlastite kozmetičke pripravke.

Ostale kategorije ambalaže